Hiszpania 2017 – Malaga

Untitled-1        2

Wycieczki kulturowe uczniów ZST w Andaluzji.

W ostatnich tygodniach pobytu uczniowie z technikum architektury krajobrazu odbyli wycieczki kulturowe w ciekawe miejsca o wartościach kulturowych, przyrodniczych i edukacyjnych.

Odwiedziliśmy Malagę – kolebkę kultury i stolicę nadmorskiej Costa del Sol ( Wybrzeża Słońca) – najcieplejszego regionu Hiszpanii.  Poszliśmy do  Muzeum Picassa, w którym zapoznaliśmy się z twórczością tego wielkiego artysty. Niesamowitym miejscem jest Alcazaba – cytadela wybudowana przez Rzymian i przebudowana w IX wieku przez Maurów. Ze wzgórza rozciąga się piękny widok na miasto. W czasie wolnym spacerowaliśmy po wybrzeżu, podziwialiśmy subtropikalny ogród z kolekcją palm, gdzie można odpocząć w cieniu wiecznie zielonych drzew akacji, oleandrów, magnolii drzewiastych i niezliczonych palm.

Uczniowie pracujący na uniwersytecie zwiedzili ze swoimi hiszpańskimi opiekunami zabytkowe założenia ogrodowe. Jednym z nich jest XIX wieczny ogród rezydencjonalny Carmen de la Victoria. Jest to ogród tarasowy położony w dzielnicy Albayzin, stąd roztacza się piękny widok na Alhambrę.

Odwiedzili również w ramach praktyk ogród botaniczny Uniwersytetu Grenada. Ogród ten jest podzielony na geometryczne kwatery, gdzie zgromadzono bogate kolekcje roślin charakterystycznych dla regionu Andaluzja. Rośliny są opisane i opatrzone zdjęciem, co ułatwia naukę.

Odbyliśmy również piesze wycieczki w góry Sierra Nevada. Jedną z atrakcji była wyprawa zorganizowana przez nauczyciela przedmiotów zawodowych do malowniczego wąwozu Los Cahorros we wiosce Monachil. Szlak jest niezwykle malowniczy – przepaście, strome ściany skalne, wiszące mosty, wodospady, wąwozy i pola jak na sawannie. Trasa liczyła niespełna 13 km a jej początek  rozpoczynał się na końcu wioski Monachil. Wędrowaliśmy wąską ścieżką, wzdłuż rwącej rzeki, z widokiem na strome, dramatyczne skały. Przechodziliśmy przez wiszące mosty, aż trafiliśmy do wąwozu, głównej atrakcji Los Cahorros. Wyprawa sprawiła nam wielką radość, podziwialiśmy dzikie górskie tereny.

Andaluzja – kraina kontrastów, wspaniałych krajobrazów, egzotycznej roślinności i zabytków architektury na długo pozostanie w naszej pamięci.